fbpx

1. Rozmowa z klientem z Czerska

Klient z Czerska przyjechał swoim Bmw e60 3,0D 2007 r. zgłaszając nagły spadek mocy, palącą się kontrolkę silnika na liczniku tzw. check, dziwny zapach oraz cykliczne kopcenie samochodu.

2. Diagnostyka usterki na warsztacie

Auto w warsztacie zostało podłączone do testera diagnostycznego. Sprawdziliśmy zapisane błędy w sterowniku silnika i zmierzyliśmy parametry: logi dynamiczne. Stwierdziliśmy uszkodzenie:

  • p242f
  • p2002

Okazało się, że filtr DPF jest zapchany.

3. Telefon do klienta z propozycją wymiany lub usunięcia DPF

Zadzwoniliśmy do klienta i zaproponowaliśmy kilka rozwiązań:

  1. Wymiana na nowy oryginalny – naprawa skuteczna, bardzo droga
  2. Wymiana na nowy zamiennik – naprawa mało skuteczna, droga
  3. Regeneracja filtra DPF– naprawa mało skuteczna
  4. Usunięcie całkowite DPF z zachowaniem oryginalnych czujników i zmodernizowaną oryginalną puszkę DPF umieszczamy na swoim miejscu – naprawa tania, skuteczna, gwarancja 3- lata od Punktu Mocy.

Klient zdecydował się na realizację opcji 4. Zabraliśmy się do pracy.

4. Usunięcie DPF

W tym samochodzie usunięcie filtra cząsteczek stałych jest bardzo trudna. Musieliśmy zdemontować wiele części, aby dostać się do filtra DPF. Dzięki doświadczeniu nie mieliśmy z tym problemów. Zmodernizowany mechanicznie filtr DPF umieściliśmy ponownie na swoim miejscu. Wyprogramowaliśmy także sterownik z silnika. Dokładna analiza wszystkich parametrów zapisanych w samochodzie i ich nowe zaprogramowanie pozwala na zapomnienie o filtrze raz na zawsze.

5. Test auta- kontrola końcowa po usunięciu DPF

Wykonaliśmy jazdę próbną, aby upewnić się, że wszystko poszło zgodnie z planem.

6. Kontakt z klientem w sprawie odbioru auta

Zadzwoniliśmy do klienta, że auto jest gotowe do odbioru.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję politykę prywatności