Nazwa DPF pochodzi od angielskiego określenia diesel particulate filter i oznacza filtr cząstek stałych. Jak sama nazwa wskazuje filtr służy do wyłapywania cząstek stałych z układu wydechowego. Problem w tym, że z czasem sadza i popiół, które osiadły w filtrze, zatykają go i uniemożliwiają prawidłową pracę. Wielu kierowców zaczyna się wówczas zastanawiać nad usunięciem filtra DPF.

Usunięcie DPF – jak zrobić?

W firmie Punkt Mocy w Chojnicach zajmujemy się usuwaniem filtra DPF w sposób profesjonalny. Dlatego taką operację przeprowadzamy etapami:

1. Rozpoczynamy od diagnostyki komputerowej

Najpierw sprawdzamy co jest przyczyną problemów. Objawy zapchanego filtra cząstek stałych są różne. Czasami początkowo mogą wskazywać, że przyczyną problemów jest coś zupełnie innego niż niedrożny DPF.

2. Wymontowujemy filtr DPF

usuwamy jego wnętrze i montujemy ponownie samą obudowę filtra,

3. Zmieniamy oprogramowanie

Oprogramowanie sterownika silnika jest przez nas zmieniane w taki sposób, aby nie próbował on korzystać z filtra DPF. Jest to kluczowe! Nie wystarczy bowiem wyciąć filtra, trzeba jeszcze odpowiednio przeprogramować sterownik. Jeżeli byśmy tego nie zrobili, komputer sterujący silnikiem samochodu nie działałby prawidłowo i nie zgłaszałby nieprawidłowości oraz istotnych problemów w funkcjonowaniu auta.

Wyprogramowywanie DPF

Po usunięciu i wyprogramowaniu filtra DPF samochód działa prawidłowo. Gazy spalinowe bez najmniejszych oporów wydobywają się na zewnątrz, a kierowca nie musi się już martwić zapychającym się filtrem.

Jeżeli zleciliście usunięcie filtra DPF w innym autoserwisie, ale cały czas pojawiają się błędy (najpopularniejsze kody błędów związane z filtrem DPF to: P242F oraz P2002), to przyjeździe do nas. Sprawdzimy, co źle działa i usuniemy usterkę!

Zapewniamy 3-letnią gwarancję na usunięcie DPF.

Usunięcie filtra cząstek stałych trwa zazwyczaj od kilku do kilkunastu godzin, ale czasami nawet i dwa dni. Czas wykonania usługi uzależniony jest od tego, jak wiele pracy musimy włożyć w prawidłowe wycięcie i wyprogramowanie DPF. W naszym warsztacie mieliśmy już samochody, w których aby usunąć filtr, musieliśmy rozmontować całe zawieszenie. To kosztowało dużo czasu i pracy, ale finał był bardzo zadowalający. Klient wyjechał z warsztatu samochodem bez filtra DPF, który nie będzie już sprawiał mu trudności.

Zapraszamy do kontaktu z Punkt Mocy Chojnice!

MASZ PYTANIA, ODNOŚNIE OFERTY? CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ? ZADZWOŃ

+48 525 110 021

Kontakt