fbpx

Punkt Mocy w Chojnicach oferuje kompleksowy serwis DPF. Określenie DPF oznacza filtr cząsteczek stałych. Skrót ten pochodzi od angielskiej nazwy – diesel particulate filter. Filtry DPF montowane są w układach wydechowych samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Można je znaleźć w pojazdach z silnikiem wysokoprężnym (diesel) i benzynowym.

Do czego służy filtr DPF?

Filtr DPF służy do oczyszczania gazów spalinowych, czyli do wyłapywania cząstek stałych. Cząstki te osiadają na ściankach filtra i niestety z biegiem lat doprowadzają do jego zapchania. Wówczas kierowcy wybierają różne rozwiązania. Jedni regenerują filtr, inni go wymieniają. A jeszcze inni właściciele aut decydują się usunąć filtr. Problem w tym, że DPF nie można po prostu wyciąć. To znacznie bardziej skomplikowana procedura, którą najlepiej zlecić profesjonalnemu serwisowi, takiemu jak Punkt Mocy w Chojnicach.

Oferujemy pełny serwis filtrów DPF:

Usuwanie

Filtr cząsteczek stałych usuwamy dwuetapowo. Najpierw wymontowujemy DPF, usuwamy jego wnętrze i montujemy ponownie samą obudowę filtra. To jednak absolutnie nie jest koniec pracy! Teraz następuje kluczowy etap. Przeprogramowujemy sterownik silnika w taki sposób, aby nie chciał on dłużej korzystać z filtra DPF, a jednocześnie nadal zgłaszał wszelkie nieprawidłowości w działaniu auta.

Wycinanie

Jest to usunięcie filtra cząstek stałych z układu wydechowego, usuwamy jego wnetrze i montujemy ponownie samą obudowę filtra z wszystkimi oryginalnymi czujnikam0i. Po wycięciu DPF konieczne jest wprowadzenie zmian w oprogramowaniu sterownika silnika. Dzięki temu komputer auta będzie dalej działał

Wyprogramowanie

Jest to serwis połączony z fizycznym usunięciem filtra. Najpierw wymontowujemy DPF i łączymy dwa rozdzielone odcinki układu wydechowego. Następnie wyprogramowujemy filtr cząstek stałych ze sterownika silnika. Przez co komputer „zapomni” o jego istnieniu. Prawidłowe wyprogramowywanie DPF jest kluczowe przy usuwaniu filtra. Bez tego zabiegu komputer auta nie będzie działać prawidłowo i może nie alarmować o ważnych problemach w funkcjonowaniu auta.

Regeneracja

Polega na oczyszczeniu filtra DPF z cząstek stałych, czyli sadzy i popiołu, które nawet latami osiadały na ściankach filtra. Regeneracja powinna być wykonywana regularnie szczególnie w przypadku samochodów, które używane są głównie do jazdy w mieście. Proces spalania jest w nich zakłócony, przez co sadza dostająca się do filtra nie jest w nim w całości spalana.

Czyszczenie

Z biegiem lat w filtrze osadza się coraz więcej sadzy i popiołu. Im zabrudzeń jest więcej, tym DPF coraz trudniej działa. Co może mieć wpływ na nieprawidłowe funkcjonowanie również silnika i turbosprężarki. Kto raz na zawsze chce pozbyć się problemów z DPF, powinien usunąć filtr cząstek stałych w profesjonalnym serwisie, takim jak Punkt Mocy w Chojnicach.

Wymiana

uszkodzony i całkowicie wyeksploatowany DPF należy wymienić. Ponieważ jazda z niesprawnym filtrem cząstek stałych może być niebezpieczna i doprowadzić nawet do unieruchomienia pojazdu. Koszt wymiany DPF wynosi od kilku do kilkunastu tysięcy złotych! Przy czym wpływ na wysokość tej kwoty ma głównie cena filtra! Z powodu ogromnego wydatku związanego z wymianą filtra cząstek stałych, wielu kierowców decyduje się na usunięcie DPF. W ten sposób pozbywa się problemu i ogromnych wydatków związanych z wymianą filtra. Usunięcie tego elementu układu wydechowego jest przynajmniej kilka razy tańsze niż jego wymiana.

Czym grozi brak serwisu DPF, czyli jazda z niesprawnym filtrem?

większe spalanie paliwa,
zatarty silnik,
uszkodzenie turbosprężarki.

Filtr DPF – czemu się zapycha?

Najczęściej do zapchania filtra cząstek stałych dochodzi z powodu zbyt częstej jazdy po mieście, gdy samochód co chwilę hamuje, nie uzyskuje odpowiedniej temperatury, a silnik jest często gaszony. Wówczas sadza i popiół, które dostają się do DPF nie są w całości w nim spalane i osadzają się na ściankach filtra. Im DPF jest bardziej zanieczyszczony, to gorzej pracuje.

Komputer sterujący pracą silnika samochodu zazwyczaj sam uruchamia czyszczenie DPF, gdy jest on zabrudzony w około 50%. Problem w tym, że aby mogło dojść do samoistnej regeneracji filtra, samochód musi przez dłuższy czas poruszać się z większą prędkością.

Kto zazwyczaj jeździ po mieście, a chciałby chociaż trochę zregenerować filtr cząsteczek stałych, może to zrobić samodzielnie. Powinien wjechać najlepiej na autostradę, drogę ekspresową lub inną trasę szybkiego ruchu i przez 30-50 km jechać ze stałą prędkością około 100 km/h. Wówczas jest duża szansa, że filtr samoistnie się oczyści. Jest to jednak krótkotrwałe rozwiązanie, ponieważ sadza ponownie będzie gromadzić się w filtrze i znów może doprowadzić do jego zapchania.

Szukasz serwisu DPF? Zapraszamy do kontaktu.

MASZ PYTANIA, ODNOŚNIE OFERTY? CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ? ZADZWOŃ

+48 787 980 650

Kontakt