Wymiana DPF czy regeneracja?
Gdy filtr jest bardzo zabrudzony, ale istnieje szansa na jego oczyszczenie, można spróbować zregenerować DPF. Jest to jedna z usług oferowanych przez Punkt Mocy w Chojnicach.
Kierowcy mogą też sami spróbować chociaż częściowo oczyścić filtr cząstek stałych. Wystarczy, żeby pokonali kilkadziesiąt kilometrów ze stałą prędkością około 100 km/h. Gdy podczas takiej jazdy w filtrze będzie cały czas utrzymana wysoka temperatura, a droga potrwa przynajmniej 20 minut, jest szansa, że dojdzie do spalenia przynajmniej części sadzy. Nie jest to jednak gwarantowane. Poza tym mogło dojść już do tak znacznego zapchania DPF, że nawet pokonanie 100 lub 200 km z większą prędkością na zapewni wypalenia wszystkich zabrudzeń. W takiej sytuacji konieczne jest usunięcie niesprawnego filtra. Na życzenie klienta możemy zamontować nowy DPF lub też zastosować inne rozwiązanie.
Układ wydechowy działa znacznie sprawniej bez filtra cząstek stałych, który szybko się zapycha i z tego powodu pomoże doprowadzić do uszkodzenia silnika albo turbosprężarki.
Dlatego kierowcom, którzy mają problemy z DPF oferujemy usunięcie go na stałe i wprowadzenie odpowiednich zmian w oprogramowaniu sterownika silnika. Dzięki temu komputer samochodu „zapomni” o filtrze i nie będzie próbował go uruchomić.