Ciepły start (hot start) to usługa skierowana do posiadaczy samochodów z silnikiem TDI, sterowanych elektronicznie i wyposażonych w koło dwumasowe. Ciepły start jest przeznaczony dla turbodiesli m.in. takich marek, jak:

  • Volkswagen,
  • Audi,
  • Seat,
  • Skoda.

Do czego służy ciepły start?

Odpalanie samochodów, wyposażonych w nowoczesny silnik TDI z kołem dwumasowym, nawet podczas mrozów nie stanowi zazwyczaj żadnego problemu. Kłopoty zaczynają się, gdy silnik jest już rozgrzany, czyli osiągnął temperaturę roboczą (wynoszącą około 90 stopni Celsjusza).

PRZYKŁADOWO: często przemieszczasz się swoim TDI po mieście. Tu załatwisz sprawę w urzędzie, tam zrobisz zakupy. W ciągu dnia wielokrotnie odpalasz i gasisz samochód. Silnik jeszcze nie zdążył ostygnąć po ostatniej trasie, a już ma ponownie napędzać auto. I zaczyna się buntować. W jaki sposób? Rozgrzany samochód nie odpala od razu, a z pewnym opóźnieniem – wynoszącym od kilku do nawet 10 sekund.

Opóźniony start – co jest przyczyną?

Dlaczego kierowcy mają takie problemy z odpaleniem rozgrzanego TDI? Powodem są ustawienia w sterowniku silnika. Aby chronić koło dwumasowe przed przeciążeniem, producenci silników zaprogramowali je w taki sposób, że odpalająca dawka paliwa może być podana do rozrusznika dopiero, gdy samochód osiągnie odpowiednie obroty. Dlatego rozrusznik w rozgrzanym aucie zazwyczaj „kręci” kilka sekund, zanim auto wreszcie odpali.

Hot start na problemy z rozrusznikiem

Problemy z odpaleniem Volkswagena, Audi czy innego auta z silnikiem TDI są często źle diagnozowane. Niektórzy mechanicy błędnie wskazują, że winę za opóźniony start ponosi: słaby akumulator, uszkodzona pompa wtryskowa albo niesprawny pompowtryskiwacz. Jeśli usłyszysz taką diagnozę, nie decyduj się od razu na remont samochodu! Tym bardziej, że koszty wymiany lub regeneracji pompy wtryskowej są ogromne – wynoszą od ponad tysiąca złotych do kilku tysięcy złotych.

Jeżeli Twój TDI ma opóźniony start, skontaktuj się z nami. Możesz zadzwonić i umówić się na wizytę lub od razu przyjechać do warsztatu.

Sprawdzimy, czy przyczyną problemu jest tak zwana mapa rozruchowa i w razie potrzeby wprowadzimy korektę dawek rozruchowych. Jest to rozwiązanie znacznie tańsze niż regeneracja pompy wtryskowej czy zakup nowego akumulatora.

Na czym polega ciepły start?

Mapa rozruchowa, która określa kiedy i w jakiej ilości ma być podane paliwo, jest zapisana w sterowniku silnika. Wystarczy wprowadzić korekty dawek rozruchowych, aby komputer sterujący samochodem podawał większą dawkę paliwa od razu po przekręceniu kluczyka w stacyjce. Po włączeniu ciepłego startu kierowca nie musi już czekać aż silnik zacznie pracować.

Korekta dawki rozruchowej nie ma negatywnego wpływu na:

silnik,
rozrusznik,
akumulator.

Wprowadzenie korekt dawek rozruchowych w sterownikach silników zajmuje zazwyczaj kilka godzin. Gdy samochód wymaga dokładniejszej diagnostyki, na uruchamienie ciepłego startu potrzebujemy maksymalnie dwóch dni.

Zalecamy łączenie ciepłego startu z chip tuningiem. Auto będzie łatwiej odpalać oraz zyska moc i większą dynamikę jazdy.

MASZ PYTANIA, ODNOŚNIE OFERTY? CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ? ZADZWOŃ

+48 525 110 021

Kontakt