1. Rozmowa z klientem z Chojnic
Do Punktu Mocy przyjechał klient z Chojnic swoim VW Golf Plus 1.6 TDI z 2012 r. Zgłosił nam utratę mocy oraz palącą się kontrolkę silnika na liczniku tzw check.
2. Diagnostyka usterki na warsztacie
Diagnostykę rozpoczęliśmy od wypisania zlecenia naprawy. Dzięki interfejsowi diagnostycznemu sprawdziliśmy zapisane błędy w sterowniku silnika, zrobiliśmy pomiar diagnostyczny m.in. logi dynamiczne. Zapis wykazał błędy:
- p0400
- p0409
Informuje to nas o uszkodzonym EGR.
3. Telefon do klienta z propozycją wymiany lub usunięcia EGR
Zadzwoniliśmy do klienta informując go o kilku możliwościach rozwiązania problemu:
- Wymiana na nowy oryginalny – naprawa skuteczna, bardzo droga
- Wymiana na nowy zamiennik – naprawa mało skuteczna, droga
- Regeneracja zaworu EGR– naprawa mało skuteczna
- Usunięcie całkowite EGR – naprawa tania, skuteczna, gwarancja 3 lata od Punktu Mocy
Klient wybrał opcję 4, a my zabraliśmy się do pracy.
4. Usunięcie EGR
Wyprogramowaliśmy ze sterownika silnika wadliwe błędy. Programista samochodowy przeanalizował wszystkie parametry samochodu i zaprogramował w taki sposób, aby problem się więcej nie powtarzał.
5. Test auta- kontrola końcowa po usunięciu EGR
Sprawdzenie auta poprzez jazdę próbną.
6. Kontakt z klientem w sprawie odbioru auta
Telefon do klienta z informacją, że samochód jest gotowy do odbioru
Dodaj komentarz