1. Rozmowa z klientem z woj Kujawsko Pomorskie
Zgłosił się do nas klient z traktorem marki Kubota M5111 z województwa kujawsko pomorskie. Klient zgłaszał nagłą utratę mocy, palącą się kontrolkę silnika na liczniku tzw check.
2. Diagnostyka usterki na warsztacie
Rozpoczęliśmy diagnostykę od podłaczenia komputera. Przy użyciu interfejsu diagnostycznego sprawdziliśmy zapisane błędy w sterowniku silnika. Wyniki diagnostyki jasno określiły błędy w komputerze:
- p2200
- p029e
- u029e
- u029d
- p220A
- p2002
- p242f
- p0400
- p0409
- p0409
Ostateczna diagnoza: uszkodzony System AdBlue Dpf i Egr
3. Telefon do klienta z propozycją wymiany lub usunięcia Systemu AdBlue Dpf Egr
Zadzwoniliśmy do klienta, aby przedstawić kilka wersji naprawy:
- wymiana na nowy- oryginalny – naprawa skuteczna, ale bardzo droga
- wymiana na nowy- zamiennik – naprawa mało skuteczna i droga
- usunięcie całkowite Systemu Adblue Dpf Egr – naprawa tania, skuteczna, gwarancja 3 lata od Punktu Mocy
Klient wybrał opcję 3, a my mogliśmy od razu zabrać się do pracy.
4. Usunięcie Adblue Dpf Egr
Elektroniczne wyprogramowanie ze sterownika silnika- polega na dokładnej analizie każdego parametru zapisanego w samochodzie. Następnie programista samochodowy programuje sterownik na nowo.
5. Test auta- kontrola końcowa po usunięciu Adblue Dpf Egr
Przejazd autem w celu sprawdzenia czy parametry auta są prawidłowe.
6. Kontakt z klientem w sprawie odbioru maszyny
Informacja dla klienta, że traktor kubota jest już gotowa do odbioru.
Dodaj komentarz