1. Rozmowa z klientem z Chojnic
Zgłosił się do nas klient z samochodem marki Hyundai Tucson 1.7 crdi 2017r z Chojnic. Klient zgłaszał nagłą utratę mocy, palącą się kontrolkę silnika na liczniku tzw check.
2. Diagnostyka usterki na warsztacie
Rozpoczęliśmy diagnostykę od wprowadzenia auta na warsztat. Przy użyciu interfejsu diagnostycznego sprawdziliśmy zapisane błędy w sterowniku silnika. Wyniki diagnostyki jasno określiły błędy w komputerze:
- p0400
- p0409
- p0490
Ostateczna diagnoza: uszkodzony EGR
3. Telefon do klienta z propozycją wymiany lub usunięcia EGR
Zadzwoniliśmy do klienta, aby przedstawić kilka wersji naprawy:
- wymiana na nowy- oryginalny – naprawa skuteczna, ale bardzo droga
- wymiana na nowy- zamiennik – naprawa mało skuteczna i droga
- regeneracja zaworu EGR– naprawa mało skuteczna
- usunięcie całkowite EGR – naprawa tania, skuteczna, gwarancja 3 lata od Punktu Mocy
Klient wybrał opcję 4, a my mogliśmy od razu zabrać się do pracy.
4. Usunięcie EGR
Elektroniczne wyprogramowanie ze sterownika silnika- polega na dokładnej analizie każdego parametru zapisanego w samochodzie. Następnie programista samochodowy programuje sterownik na nowo.
5. Test auta- kontrola końcowa po usunięciu EGR
Przejazd autem w celu sprawdzenia czy parametry auta są prawidłowe.
6. Kontakt z klientem w sprawie odbioru auta
Informacja dla klienta, że samochód jest już gotowy do odbioru.
Dodaj komentarz