fbpx

1. Rozmowa z klientem z Chojnic

Zawitał do Punktu Mocy klient z Chojnic z Ford c-max 2014 z roku stwierdzając nagły spadek mocy pojazdu, palącą się kontrolkę silnika tzw. check oraz bardzo duże kopcenie z samochodu.

2. Diagnostyka usterki na warsztacie

Auto przyjęte do warsztatu i skierowane na tester diagnostyczny. Sprawdziliśmy zapisane błędy w sterowniku silnika oraz wykonaliśmy pomiar parametrów: logi dynamiczne. Diagnostyka wykazała:

  • błąd p242f
  • błąd p2002f

Oznacza to, że filtr DPF jest zapchany.

3. Telefon do klienta

Zadzwoniliśmy do klienta z propozycją 4 opcji naprawy:

  1. Wymiana na nowy oryginalny – naprawa skuteczna, bardzo droga
  2. Wymiana na nowy zamiennik – naprawa mało skuteczna, droga
  3. Regeneracja filtra DPF – naprawa mało skuteczna
  4. Usunięcie całkowite DPF z zachowaniem oryginalnych czujników i przywrócenie oryginalnej puszki DPF na swoje miejsce– naprawa tania, skuteczna gwarancja 3 lata od Punktu Mocy

Klient wybrał opcję 4, a my zabraliśmy się do pracy.

4. Usunięcie DPF

Filtr DPF w tym samochodzie jest umieszczony w miejscu, które nie wymaga zdemontowania innych części. Po zdemontowaniu filtra cząsteczek stałych zmodernizowaliśmy go mechanicznie i zamontowaliśmy w to samo miejsce. Wyprogramowaliśmy sterownik z silnika, dokonaliśmy analizy wszystkich parametrów i zapisaliśmy w samochodzie tak, aby filtr DPF więcej nie dawał o sobie znać

5. Test auta- kontrola końcowa po usunięciu DPF

Wykonaliśmy jazdę próbną, aby upewnić się, że wszystko działa poprawnie.

6. Kontakt z klientem w sprawie odbioru auta

Skontaktowaliśmy się z klientem w celu poinformowania go, że może odebrać auto.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Akceptuję politykę prywatności