1. Rozmowa z klientem z Czarnego
Klient z Czarnego przyjechał swoim Audi A6 c7 3,0 TDI z 2013r. zgłaszając nagły spadek mocy, palącą się kontrolkę silnika na liczniku tzw. check, dziwny zapach oraz cykliczne kopcenie samochodu.
2. Diagnostyka usterki na warsztacie
Auto w warsztacie zostało podłączone do testera diagnostycznego. Sprawdziliśmy zapisane błędy w sterowniku silnika i zmierzyliśmy parametry: logi dynamiczne. Stwierdziliśmy uszkodzenie:
- p242f
- p2002
Okazało się, że filtr DPF jest zapchany.
3. Telefon do klienta z propozycją wymiany lub usunięcia DPF
Zadzwoniliśmy do klienta i zaproponowaliśmy kilka rozwiązań:
- Wymiana na nowy oryginalny – naprawa skuteczna, bardzo droga
- Wymiana na nowy zamiennik – naprawa mało skuteczna, droga
- Regeneracja filtra DPF– naprawa mało skuteczna
- Usunięcie całkowite DPF z zachowaniem oryginalnych czujników i zmodernizowaną oryginalną puszkę DPF umieszczamy na swoim miejscu – naprawa tania, skuteczna, gwarancja 3- lata od Punktu Mocy.
Klient zdecydował się na realizację opcji 4. Zabraliśmy się do pracy.
4. Usunięcie DPF
W tym samochodzie usunięcie filtra cząsteczek stałych jest bardzo trudna. Musieliśmy zdemontować wiele części, aby dostać się do filtra DPF. Dzięki doświadczeniu nie mieliśmy z tym problemów. Zmodernizowany mechanicznie filtr DPF umieściliśmy ponownie na swoim miejscu. Wyprogramowaliśmy także sterownik z silnika. Dokładna analiza wszystkich parametrów zapisanych w samochodzie i ich nowe zaprogramowanie pozwala na zapomnienie o filtrze raz na zawsze.
5. Test auta- kontrola końcowa po usunięciu DPF
Wykonaliśmy jazdę próbną, aby upewnić się, że wszystko poszło zgodnie z planem.
6. Kontakt z klientem w sprawie odbioru auta
Zadzwoniliśmy do klienta, że auto jest gotowe do odbioru.
Dodaj komentarz